Ihmisten kokoisille ideoille!

Oulun Seudun Leader on Maa- ja Metsätalousministeriön ja kuntien rahoittama maaseudun kehittämisyhdistys, joka toimii seuraavien kuntien alueella: Oulun maaseutumaiset alueet, Ii, Kempele, Muhos, Pudasjärvi ja Utajärvi

Etusivulle

Oulun Seudun Leader myönsi alueensa yrityksille ja yhteisöille rahoitusta 375 031,95 euroa.

Oulun Seudun Leaderin hallitus piti syksyn toisen kokouksensa 15.10.2015 Ylikiimingin asukastuvalla. Kokouksessa käsiteltiin yhdistyksen tavanomaisten asioiden lisäksi hanke- ja yritystukia. Käsittelyssä oli 3 kpl yritysten investointitukihakemuksia, joihin tehtiin myönteiset päätökset. Yleishyödyllisiä hankkeita oli käsittelyssä 7, joista kuuteen tehtiin myönteinen rahoituspäätös. Seuraavan hallituksen kokouksen ajankohdaksi päätettiin 9.12.2015.

Vielä tämän vuoden puolella Oulun Seudun Leader aloittaa Teema-hankkeena järjestöille suunnatun mahdollisuuden hakea tukea yhdistystoiminnassa tarvittaviin pieniin investointeihin. Tukea myönnetään koneiden, laitteiden ja kaluston hankintaan. Hankinnat voivat olla kustannuksiltaan 1000 – 8000 euroa. Hakuajasta ilmoitamme erikseen vuodenvaihteen jälkeen paikallislehdissä julkaistavilla ilmoituksilla.

Hallituksen myöntämät hanketuet 15.10.2015

Kempeleen Vihiluodon kyläyhdistys rakentaa Pyörätuolireitin. Hankkeelle myönnettiin tukea 13 751,60 €. Yhdistys parantaa jo aiemmin Vihiluodon rantaan rakentamansa reitistön tasoa ja käytettävyyttä. Kunnostuksen jälkeen reitistöllä liikkuminen on helpompaa.

Iin kunta kunnostaa Hiastinhaaran ranta-alueelle luontopolun ja lintutornin. Kunnostushankkeen avulla parannetaan alueen virkistyskäyttöä. Hankkeelle myönnettiin tukea 102 640,90 €.

Hetekylän Nuorisoseura Pudasjärveltä rakentaa valaistun hiekkakentän ja hankkii sinne maaleja asukkaiden käyttöön. Tukea myönnettiin 9 451,85 €

Utajärven koiraharrastajat ry kunnostaa koiraharrastajien yhteisessä käytössä olevan koirapuiston. Hankkeelle myönnettiin tukea 8 577 €

Pudasjärvellä sijaitsevalle Iinattijärven Nuorisoseuran Hampushallin peruskorjaukseen myönnettiin tukea 62 400€.

Pikkaralan Frisbeepuisto-osuuskunta rakentaa Oulun Pikkaralaan 18- väyläisen radan. Osuuskunta tuo Oulun seudulle uuden palvelun ja harrastusmahdollisuuden. Lajin harrastajamäärät ovat viime vuosina kasvaneet. Tukea myönnettiin 68 700,60 €.

Oulun Seudun Leader - Uutiset - RSS
Tulosta tämä sivu