Ihmisten kokoisille ideoille!

Oulun Seudun Leader on Maa- ja Metsätalousministeriön ja kuntien rahoittama maaseudun kehittämisyhdistys, joka toimii seuraavien kuntien alueella: Oulun maaseutumaiset alueet, Ii, Kempele, Muhos, Pudasjärvi ja Utajärvi

Etusivulle

Oulun Seudun Leader myönsi alueensa yrityksille ja yhteisöille rahoitusta 491 502,81 euroa.

Oulun Seudun Leaderin hallitus piti kevään toisen kokouksensa 23.2.2016 Kuivasjärven Auran majalla. Kokouksessa käsiteltiin yhdistyksen tavanomaisten asioiden lisäksi hanke- ja yritystukia. Käsittelyssä oli 5 kpl yritysten investointi- ja perustamistukihakemuksia, joista kolmeen tehtiin myönteinen päätös. Yleishyödyllisiä hankkeita oli käsittelyssä 6, joihin tehtiin myönteinen päätös. Seuraavan hallituksen kokouksen ajankohdaksi päätettiin 21.4.2016.

Yhdistysten pieninvestoinnit 1 teemahankkeen alahankehaun hakuaika on 22.2.–1.4.2016. Haku päättyy 1.4.2016 klo 12. Alahankkeina voidaan toteuttaa erilaisten rekisteröityjen seurojen ja yhdistysten pieniä yleishyödyllisiä investointihankkeita Oulun Seudun Leaderin toiminta-alueella, jotka ovat kokonaiskustannuksiltaan 1000–8000 euroa. Tukitaso on 60 % hyväksytyistä kokonaiskustannuksista.

Hallituksen myöntämät tuet 23.2.2016

Partiolippukunta Pohjan Veikot rakentaa uuden kämpän Pilpajärvelle. Tukea myönnettiin rakentamiseen 38 334,00 €. Hankkeen hallinnoijana toimii Oulun Nuorten Miesten Kristillinen Yhdistys ry.

Ylikiimingin Nuijamiehet järjestää Nuorten LavaPop- festarin. Tukea myönnettiin 33 750 €.

Muhoksen kunta rakentaa kolme uutta P- aluetta Oulujokilaakson Tervareitistön käyttäjille. Tukea myönnettiin 17 607,00 €.

Olhavan Osakaskunta parantaa omalla hankkeellaan Olhavanlahden ja Papinkarinniemen virkistyskäyttöä.  Rakentamishankkeelle myönnettiin tukea 52 260,00 €.

Suomen 4 H- Liitto sai TRY- Työkokemusta ja rahaa yrittämällä hankkeeseen tukea 112 626,61 € Hankeen toteutusalueena on koko Oulun Seudun Leaderin toiminta-alue.

Kempeleen Nuorisoseura sai nuorisoseurantalon kunnostamiseen tukea 63 478,54€

Oulun Seudun Leader - Uutiset - RSS